miercuri, 18 decembrie 2013

Poem pe muzică de jazz

Lui Johnny Răducanu (01.12 1931, Brăila - 19.09.2011)


eram la bar 
mahmur
cu părul sur
cred că a trecut de-atuncea anu
când de la pianul lung
cu coadă
Johnny Răducanu
îmi turna de ore bune în pahar un drog
cu „Pardonne-Moi” și cu „Octomber Song”

ș-aveam o sete de replici pe tăcute
către mine însumi 
dar mai ales 
pe unde scurte 
să mă iau de viață 
acolo
față-n față

voiam s-o clatin
în unda de beție
să o somez pe dată
cu degetu-mi arătător precum un ac
să mă redea iar mie
cum am fost odată 
voiam din nou s-o plac 
și ea la fel să vrea ca să mă placă

Jonny îmi ținea isonul
cu „Chanson de La Forêt Profonde”
dar nu voiam să plâng
nici ea să plângă încă
din nou „Octomber Song”
din nou „Pardonne-Moi”
iar eu o contemplam pierdut
în palma-mi stângă
viața
pe unde naiba mi se duse
puteam s-o strâng în pumn
așa micuță și firavă se făcuse

am privit afară printr-un geam
nu deslușeam dacă peste lume mai e cer
sau numai notele lui Jonny ce sfințeau
„Ballade Ménétrière” 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

poezii photo 13705172_1231808203518884_1212893254_n_zpsh9xa712a.jpg