sâmbătă, 18 aprilie 2015

Realitatea mea


Am fost un pro-Băsescu, fără să fi fost băsist. Simpatia și susținerea mea moderată a durat cam până la jumătatea primului său mandat de Președinte. Apoi, încet-încet, personajul politic a început să alunece din culmea admirației mele până s-a confundat și s-a cufundat în cloaca politicianismului ordinar postdecembrist. În această cloacă a excelat și s-a dovedit între cei mai fioroși și mai periculoși protagoniști. Nu pot spune că în luptele din noroiul politic nu am savurat scârbit, cu deosebire, modul în care Băsescu a umilit un prim ministru duplicitar, mincinos și arogant, secondat de o penibilă care se deghizase în costum de ministru la finanțe.
Aseară l-am văzut din nou pe Băsescu la postul Realitatea tv. O emisiune în care, cu turle și trâmbițe, o sumă de jurnaliști își propuseseră să spargă ratingul pe seama unui fost Președinte. Sub zâmbetele lor protocolare colții le străluceau amenințător. Emisiunea era patronată de Octavian Hoandră. Cosmin Gușe nu a coborât în arenă, privind de undeva dintr-o lojă ascunsă. Intenționa să intervină în final doar să-și pună bocancul expert, de autointitulat analist, pe grumazul învinsului. Rareș Bogdan și-a făcut apariția mai târziu, etalându-și încrezător cunoscuta aroganță, decis să salveze el situația penibilă în care ajunseseră deja colegii lui, abia trăgându-și sufletul. Furibund, s-a acoperit și el de ridicol. În cele din urmă, Băsescu a învins și a plecat.
Mi s-a confirmat în seara asta:
- Băsescu rămâne cel mai abil, versat și periculos animal politic din viața publică românească;
- Cosmin Gușe a rămas un propagandist, un demagog, un Cațavencu care și-a luat o televiziune la care să se poată auzi și admira de câte ori vrea.
- Rareș Bodan e un simplu ziarist, orgolios, arogant, cu tupeu, îndrăgostit de sine;
- Octavian Hoandră este un acultural care se adoră, căzând în extaz în fața întrebărilor infantile, conținând propriul răspuns, adresate unor oameni de cultură;
- Klaus Iohannis a fost departe și se tot îndepărtează de realitatea politică;
- Societatea românească traversează poate cea mai neagră perioadă din existența sa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

poezii photo 13705172_1231808203518884_1212893254_n_zpsh9xa712a.jpg