sâmbătă, 14 ianuarie 2012

De vorbă cu Nicolae Labiș


- Trăim în miezul unui ev aprins…
- Dar noi suntem ca o rezervă goală
căci o hipnoză viaţa ne-a cuprins,
cea mai cumplită, cea mai grozavă boală.

- Noi pentru viitor ne pregătim.
- Dar viitorul, iată, ne-a surprins:
chiar de-om reuşi să ne gătim,
e-aicea mai devreme decât i-am pretins.

- Necruţătoare forţe azi se cer
să se consume în arderea aceasta.
- Iar noi sleiţi, cu ochii înspre cer,
suntem decor în provocarea asta.

- Viaţa ni se cheamă-n încleştarea
supremei bătălii pe câmp deschis.
- Bătălia noastră-i supravieţuirea,
cu noi luptăm şi e de nedescris.

- Suntem în miezul unui ev de foc
şi-i dăm a-nsufleţirii noastră vamă.
- Noi suflu acuma n-avem mai de loc,
singuri am ieşit din cursa infernală.

- Războinici nu, ci luptători de gânduri.
- Dar nu văzut-ai oare gânduri răstignite
chiar pe ceru-acelor nestăpânite guri
ce au avut idei nepotrivite?

   Maestre dragă,
Am vrut ca să te cred, te-am răscitit,
te-am invidiat şi te-am iubit pe rând
pentru c-ai scris şi pentru c-ai murit
şi pentru că-ţi recită călăii pe mormânt.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

poezii photo 13705172_1231808203518884_1212893254_n_zpsh9xa712a.jpg