luni, 10 noiembrie 2014

George Țărnea (10.11.1945, Șirineasa, județul Vâlcea - 02.05.2003, București)

Balada absenței

Prea departe trupul tău, 
Prea aproape disperarea
Că nu pot vorbi cu marea, 
Să-nţelegi cât mi-e de rău...


Prin absenţa ta din gând, 
Drumu-ntorcerii spre locul
Unde m-am luat cu jocul
Şi ne-am contopit plângând.

Prea aproape starea mea, 
Prea departe amintirea
Petrecută cu privirea, 
Până a căzut o stea...

Şi te-am pus în locul ei, 
Să veghezi, de la distanţă, 
Visul fără de substanţă, 
Ca o ploaie de scântei...

De la care nu ai cum
Să aştepţi o mângâiere -
Mari iluzii efemere
Şi-un mărunt ecou postum.

Reflex 109 (Cartea claudiană)

Mai pune-o vorba bună, dacă vrei, 
Pentru aceasta vară, pe la zei, 
Să nu ne-o ia de tot sau prea curând!
Și, dacă ne iubim de-o vreme-n gând, 
Mult mai solar, mai tandru, mai frumos
Decât am face-o, tavaliți pe jos, 
Prin iarba obsesivei despuieri;
Învață să spui mâine în loc de ieri, 
Acoperindu-ți brațele cu flori
Și, mai ales, să nu-ndrăznești să mori!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

poezii photo 13705172_1231808203518884_1212893254_n_zpsh9xa712a.jpg